• Historikk om barnehagen

01/12/2016

Barnehagen ble etablert i 2005. Huset var opprinnelig en kaffeteria som sto i Sælia alpinanlegg. Hele huset ble tatt fra hverandre, flyttet og satt opp igjen våren/sommeren 2004. Da var det nesten bare skallet som ble brukt. Innvendig ble huset heilrennovert og tilpasset som barnehage. Barnehagen hadde da 30 plasser fordelt på barn i alderen 0- 6 år, med en rullerende utegruppe for barna over 3 år.Utegruppas tilholdssted fikk navnet Tusshaugen. Der hadde vi lavvo og et flott uteområde med bålplass, utedo i et lite uthus og tilrettelagt for tauaktiviteter.

I 2006 fikk utegruppa et stort grillhus med ovn i. Uteplassen er i stadig utvikling av barn og voksne.

Til oppstart høsten 2007 sto det et nytt hus klart. Der fikk småbarnsavdelingen plass, og begge avdelingene fikk navn.

Småbarnsavdelingen ( 0- 3 år) fikk navnet Krekling, og den andre avdelingen som allerede eksisterte fikk navnet Blåbær og ble gjort om til barn i alderen 3 - 6 år. Navnene ble til etter en navnekonkuranse blant barn, foreldre og ansatte.  Vinneren på navnekonkuransen ble en familie som hadde kommet  med sitt forslag.

Ansatte er ansatt i barnehagen og ikke på avdelingene. Derfor har vi muligheter til rullering av de ansatte. Slik at vi får stabilitet for barna i barnehagen vår.