• 11/04/2013

Tusshaugen er barnehagens faste base på turer. Der har vi grillhytte, utedo, lagerbod, bekk mm.

Det ligger en kultursti rundt og igjennom Tusshaugen med flere gravhauger. Vi ser tydelige forskjeller på kvinnelige og mannlige graver.

Her er det en bekk med ei bru, vi har utsiktspunkt, hinderløype, vi har flere andre plasser med muligheter for bålbrenning,  vi har hasselnøtter, soppterreng, bærterreng. Vi bruker åker og eng, (så lenge det ikke er vekstsesong,) så vi har veldig gode ski og akemuligheter.

Vi bruker nærområdet aktivt hele tiden, og har unike muligheter til natur og dyreliv.

Se på bildealbummet vårt for bilder fra området.

Det er hyggelig om dere vil bruke dette området utenom barnehagetid også. Da ber vi bare om at dere forlater området i den tilstanden dere ønsker å finne det i selv.

Det er også mulig å låne anlegget til evnt barnebursdager, ta da kontakt med barnehagen for avtale om tid og rammer for bruken.